فواید خیار برای رشد مو و جوانسازی پوست
نوشته شده توسط : salamati

فواید خیار در بهبود پوست و مو

خیار یکی از محصولاتی است که در هندوستان و شبه قاره به مقدار فراوانی کشت می شود و در تابستان به عنوان یک میوه خنک بسیار مفید است و باعث کاهش دمای بدن و خنکی می شود و فواید زیادی برای پوست و مو دارد که در ذیل به چند نمونه از آنها می پردازم. 

خیار برای پوست

فواید خیار برای پوست

در بسیاری از محصولات آرایشی از خیار به عنوان یکی از مواد اولیه پایه استفاده می شود و حتی در سالن های زیبایی برای بهبود پوست کاربرد دارد.

تازگی پوست با استفاده از خیار  :

خیار تازه گی بسزایی به پوست می دهد ماسک های صورتی که از خیار درست شده به سفتی پوست کمک می کند سعی کنید از ماسک های خنک کننده برای بازسازی پوست های آفتاب سوخته و برای سفتی پوست استفاده کنید.

ماسک خیار برای موها

ماسک مو خیار یکی دیگر از محبوب‌ ترین ماسک‌ موی خانگی است که برای تقویت و تغذیه موها استفاده می‌ شود. خیار یک ماده طبیعی است که حاوی آنتی‌ اکسیدان‌ها، ویتامین C و کلسیم است که به تقویت و تغذیه موها کمک می‌ کند.

برای تهیه این ماسک، ۱ عدد خیار را رنده کرده و با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. سپس این مخلوط را با موهای خود آغشته نمایید و به مدت ۳۰ دقیقه روی موهای خود نگه دارید. پس از آن، موهای خود را با آب گرم شستشو دهید.

شامپو ضد ریزش مو بایوفول ساخت کشور کانادا

بهترین شامپو ضد ریزش مو با ترکیبات گیاهی و فاقد ماینوکسیدیل

شامپو رشد مو بایوفول دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو

عسل و زیتون

ماسک موی خانگی برای طراوت و شادابی موها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. عسل یک ماده طبیعی است که حاوی ویتامین‌ ها، مواد معدنی و آنتی‌ باکتریال است که به تغذیه و تقویت موها کمک می‌ کند. همچنین، زیتون حاوی اسیدهای چرب و ویتامین E است که به تغذیه و تقویت موها کمک می‌ نماید.

برای تهیه این ماسک، ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. سپس این مخلوط را با موهای خود آغشته کنید و به مدت ۳۰ دقیقه روی موهای خود نگه دارید. پس از آن، موهای خود را با آب گرم شستشو دهید.

فواید خیار برای لکه های تیره :

خیار حاوی سیلیکا و آنتی اکسیدان است در بهبود لک های تیره موثر است. 20 دقیقه حلقه های خیار را روی چشم قرار دهید و یاهمچنین می توانید 2 تا پنبه را در آب خیار خیس کنید و روی چشم قرار دهید که بسیار مفید است.

محلول ضد ریزش مو بایوفول ساخت کشور کانادا

بهترین محلول ضد ریزش مو با ترکیبات گیاهی و فاقد ماینوکسیدیل

تونیک ضد ریزش مو بایوفول دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو

خیار برای روشنی رنگ چهره :

خیار برای جوان سازی و رنگ چهره مناسب است در آب خیار قطراتی از آب لیمو را اضافه کنید و روی صورت و گردن بمالید باعث درخشندگی و شفافیت پوست می شود.

ماسک نارگیل و عسل

روغن نارگیل و عسل یکی دیگر از ماسک موی خانگی می باشد که دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی، ضد قارچی و آنتی اکسیدانی است که باعث می‌ شود بهبود سلامت مو را تسریع کند. استفاده از روغن نارگیل به عنوان یک ماسک مو می‌ تواند به تقویت ریشه‌ های مو و بهبود سلامت پوست سر کمک کند.

استفاده از عسل به عنوان یک ماسک مو می‌ تواند به تقویت ریشه‌ های مو، افزایش نرمی مو و بهبود سلامت پوست سر کمک کند. ترکیب روغن نارگیل و عسل نیز به عنوان یک ماسک مو بسیار مفید است. ترکیب این دو ماده غذایی می‌ تواند به تقویت ریشه‌ های مو، افزایش براقیت و نرمی مو، بهبود سلامت پوست سر و حتی کاهش ریزش مو کمک نماید.

ماسک ضد ریزش مو بایوفول ساخت کشور کانادا

بهترین ماسک ضد ریزش مو با ترکیبات گیاهی و فاقد ماینوکسیدیل

ماسک ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو

درمان سلولیت :

خیار را به قهوه و ژل آلوورا ترکیب کنید تا خمیر سفتی بدست بیاید این خمیر را روی ران ها بمالید بعد آن را با لباس گرم یا سلفون ببندید و بعد از 30 دقیقه بشوید.

آب خیار:

پوست با خوردن آب خیار مرطوب می شود چون 95 % خیار آب است نخم های خیار حاوی پتاسیم و ویتامین E است که لک ها را کم می کند.

دستورالعمل برای درمان لک :

برای درمان لک و چروکیدگی می توانید تکه های خیار را یا آب خیار را 15 دقیقه به صورت بمالید و بعد بشوید.

فواید خیار برای مو

تقویت مو :

خیار در محصولاتی که برای تقویت مو ساخته می شود کاربرد دارد.

خیار برای رشد مو :

خیار حاوی سلفور ، سدیم ، سیلیکون ، کلسیم و فسفر است که در رشد مو بسیار موثر است.

آب خیار برای ریزش مو :

روزانه نوشیدن یک لیوان آب خیار در کنترل ریزش مو موثر است.

 





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: